social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

پنجشنبه1402/12/24

09:07:3

131

گزارش ویژه صدا و سیمای مرکز اردبیل با موضوع لزوم توجه به نشان استاندارد ملی

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اردبیل، دارا بودن نشان ملی استاندارد به عنوان بخش مهم و جدایی ناپذیر از سلامت، ایمنی و کیفیت مطلوب یک کالا به شمار می‌رود.
در همین راستا شرافتخواه رئیس اداره استاندارد سازی و آموزش و ترویج استاندارد استان در گزارشی به صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: بر تولید کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری در استان نظارت مستمر و مداوم داریم و به طور سر زده از واحدهای تولیدی یا بازار بازرسی و نمونه برداری می کنیم و در صورت داشتن مغایرت نتایج آزمون
با استانداردهای ملی مربوطه لازم در پرونده این واحدها نمرات منفی ثبت شده و با توجه به این نمرات، پروانه استاندارد واحد متخلف تعلیق یا ابطال می شود.

ایشان افزود: با توجه به مفاد ماده 12 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، بازرسی و آزمون دوره ای وسایل سنجش با هدف صیانت از حقوق متوازن آحاد مردم در نظام تولید، توزیع و مصرف جزو  وظایف مهم سازمان ملی استاندارد می باشد.
وی در آخر تاکید کرد: درگاه الکترونیکی مردم دار به نشانی https://1517.inso.gov.ir این امکان را برای شهروندان فراهم کرده تا نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدیو یا صدا در حوزه‌های مختلف ارسال نمایند. همچنین شماره تلفن 1517 آماده دریافت نظرات هم استانی های عزیز می باشد. یادآوری می شود با ارسال کد 10 رقمی مندرج در زیر نشان ملی استاندارد به سامانه 10001517 می‌توان از اصالت و اعتبار پروانه استاندارد کالا اطمینان حاصل کرد.

 

فايل ها