پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403   13:03:14
آخرين ويرايش سایتآخرين ويرايش سایت
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 13:03:13
امكانات صفحهبيشتر
  • ارسال به دوستان
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :

مدیرکل استاندارد استان اردبیل:

غیر مجاز بودن عرضه مصنوعات طلا فاقد کد شناسایی معتبر

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اردبیل، هاشم علایی با اعلام اجباری بودن کد شناسایی استاندارد مصنوعات طلا، از مردم خواست مصنوعات طلا با حک عیار 750 و کد شناسایی معتبر خریداری کنند و افزود: بر اساس مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، تولید، نگهداری، خرید و فروش طلای فاقد حک عیار750 و کد شناسایی معتبر، غیر قانونی است.
مدیرکل استاندارد استان اردبیل با درخواست از خریداران برای دقت و توجه در خرید طلا با کد شناسایی معتبر، اظهار داشت: در هنگام خرید با اخذ فاکتور حاوی مشخصات طلا، از قبیل وزن دقیق، عیار، کد سازنده، و در صورت داشتن جواهر، وزن و نام دقیق آن و همچنین مهر و امضای فروشنده از کیفیت و کمیت طلا و جواهر خریداری شده اطمینان پیدا کنند.
علایی تصریح کرد: شهروندان در هنگام خرید باید توجه داشته باشند که حتما حک عیار 750 ، یک حرف لاتین نشانگر استان محل ساخت و کد شناسایی که شماره سری است، بر روی هر مصنوع طلا درج شده باشد.
وی همچنین یادآور شد: عدم درج هر یک از موارد فوق بر روی یک مصنوع طلا، نشانه غیر استاندارد بودن و در نتیجه غیرمنطبق بودن عیار و کیفیت پایین طلا است.
وی گفت: مردم می توانند با ارسال کدشناسایی درج شده بر روی طلا به همراه حرف بزرگ انگلیسیG به شماره 10001517 از اصالت این کد و مشخصات مصنوع طلای مورد نظر اطمینان حاصل کنند.
مهندس علایی به این نکته نیز اشاره کرد که اکیپ های بازرسی مشترک با حضور نمایندگان اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه طلا فروشان  و این اداره کل، امور مربوط به نظارت هر چه بیشتر بر بازار طلا را به صورت مستمر و دوره ای انجام میدهند.
                                                                               روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اردبیل
 

1395/8/8 شنبه
کلیه حقوق این پورتال متعلق به سازمان ملی استاندارد می باشد
.