یکشنبه 9 اردیبهشت 1403   13:06:47
آخرين ويرايش سایتآخرين ويرايش سایت
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 13:05:26
امكانات صفحهبيشتر
  • ارسال به دوستان
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :

سازمان ملی استاندارد ایران، تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال در کشور است

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اردبیل، مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: به استناد تبصره 2 بند 1 ماده 7 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سازی کشور، سازمان ملی استاندارد ایران، تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال در کشور و هماهنگ کننده میان دستگاه های اجرایی کشور در حوزه تجارت و محصولات "حلال" می باشد.
هاشم علایی افزود: به موجب مصوبه مجلس شورای اسلامی، تعیین، تدوین، به روز رسانی و نشر استاندارد های ملی، از جمله استانداردهای حلال جزو ماموریت های سازمان ملی استاندارد ایران می باشد  و در مورد ذبح و صید حلال، رعایت ماده 6 قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید مصوب  14 اسفندماه  سال1387 الزامی است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران تنها متولی اعطاء پروانه کاربرد نشان حلال  در کشور است، خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی استان می توانند برای دریافت نشان حلال به اداره کل استاندارد استان مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: هرگونه استفاده غیر مجاز از نشان حلال توسط واحد های تولیدی پیگرد قانونی مربوط را در پی خواهد داشت .
 وی در در ادامه افزود : این اداره کل آمادگی همکاری لازم  با واحدهای تولیدی متقاضی استاندارد حلال را دارد.
شایان ذکر است نشان حلال علامتی است که به منظور تائید حلیت و طهارت محصولات استاندارد و بر اساس استاندارد ملی به شماره 12000 با عنوان" استاندارد غذای حلال " اعطا می شود و در زمینه های مواد غذایی ، مواد آرایشی وبهداشتی ، دارو و پوشاک کابرد دارد .

1395/8/8 شنبه
کلیه حقوق این پورتال متعلق به سازمان ملی استاندارد می باشد
.