سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403   03:11:09
آخرين ويرايش سایتآخرين ويرايش سایت
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 19:23:59
امكانات صفحهبيشتر
  • ارسال به دوستان
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :

تدوین 19 سنداستاندارد ملی در استان اردبیل در سال 1394

هدف از تدوین استاندارد های ملی افزایش کیفیت ، ایمنی و امنیت ، تسهیل تجارت بین المللی، توسعه بهینه فناوری ها و حمایت از مشتری می باشد .

  مدیر کل استاندارد استان اردبیل از تدوین 19 سند استاندارد ملی در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات، مهندسی پزشکی، مکانیک، انرژی، عمران، صنایع غذایی و خدمات خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اردبیل  هاشم علایی با اعلام این خبر گفت: هدف از تدوین  استاندارد های ملی افزایش کیفیت ، ایمنی و امنیت ، تسهیل تجارت بین المللی، توسعه بهینه فناوری ها و  حمایت از مشتری می باشد .

وی با اشاره به بند 24 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یادآور شد: تنها دستگاه اجرایی که به طور مستقل به آن اشاره شده سازمان ملی استاندارد است و افزایش پوشش استانداردسازی برای تولیدات داخلی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده‌است.                                                                      

مهندس علایی به تشکیل کارگروه های تخصصی با استاندارمحترم اردبیل  و مدیران دستگاه های اجرایی در زمینه اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: از جمله اهداف استانداردسازی می‌توان به توسعه اقتصادی، حمایت از مصرف کننده، حفظ ایمنی و بهداشت جامعه اشاره کرد که باید تولید هر گونه کالا و خدمات در استان اردبیل مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی باشد که این کار برخورداری جامعه ایرانی از سلامت،‌ ایمنی و آرامش را محقق می‌کند.

علایی مشارکت بیشتر در تدوین استاندارد های ملی براساس ظرفیت های بومی استان را امری ضروری دانست و خاطر نشان کرد برای اینکه توان صادرات و رقابت در بازارهای جهانی راداشته باشیم باید همگام با علم و
فن آوری جهان پیشروی نماییم و این امر با افزایش استانداردسازی و تدوین استاندارد ملی میسر می شود.

 در پایان مدیر کل استاندارد به ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور درتدوین استانداردهای بومی  استان اشاره و اظهار امیدواری کرد با همکاری این نهادها و اداره استاندارد استان در خصوص استاندارد سازی محصولات بومی استان متناسب با ظرفیت های موجود گام مثبتی برداشته شود.

          روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اردبیل

1395/8/8 شنبه
کلیه حقوق این پورتال متعلق به سازمان ملی استاندارد می باشد
.