سه‌شنبه 28 فروردین 1403   21:21:02
آخرين ويرايش سایتآخرين ويرايش سایت
سه‌شنبه 28 فروردین 1403 20:19:02
امكانات صفحهبيشتر
  • ارسال به دوستان
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 

مدیرکل استاندارد استان اردبیل:

صدور بیش از 430  گواهینامه صادراتی و وارداتی در استان اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از صدور بیش از 430 گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در سال 99 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد اردبیل هاشم علایی در مورد عملکرد یکساله این اداره کل در زمینه صادرات و واردات، با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد بر کلیه کالا‌های وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا نظارت دارد اظهار داشت: در سال 99، تعداد 434 گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در استان صادر شده است. 
وی گفت: 306 فقره از این گواهینامه ها از نوع ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی و 128 فقره نیز از نوع ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی بوده و نسبت به برنامه عملیاتی پیش بینی شده به ترتیب  537 درصد و 512 درصد تحقق عملکرد داشته ایم .
علایی افزود: بیشترین اقلام صادراتي در سالجاری شامل خرما، كشمش، سنگ های ساختمانی،رویه درب، زغال آخال، ماسه سیلیسی بوده است كه پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره کل و کارشناسان  آزمایشگاه های همکار تاییدصلاحیت شده ، به مقصد كشورهاي روسيه، گرجستان، عراق و جمهوري آذربايجان صادر شده است.
وی در ادامه با اشاره به ابلاغ بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد ایران  خاطر نشان کرد: اين بسته حمايتي با تاكيد بر تسهیل فضای کسب وکار در حوزه صادرات و واردات کالا و تامین مواد اولیه و حد واسط واحد های تولیدی کشور تدوین شده است .
دبیر شورای استاندارد استان با بیان اینکه کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نا مرغوب به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است، اظهار کرد: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نا مرغوب خارجی نیز جزو  وظایف سازمان ملی استاندارد می باشد.
                                                              روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اردبیل
 

1395/8/8 شنبه
کلیه حقوق این پورتال متعلق به سازمان ملی استاندارد می باشد
.