پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403   15:12:20
آخرين ويرايش سایتآخرين ويرايش سایت
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 13:56:03
امكانات صفحهبيشتر
  • ارسال به دوستان
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :

آغاز طرح نظارت و کنترل کالاهای مشمول استاندارد اجباری در مراکزعرضه و فروش

مدیر کل استاندارد استان اردبیل از آغاز اجرای طرح طاها در سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اردبیل هاشم علایی با اشاره به آغاز اجرای طرح طاها  1401 در تیر ماه سالجاری، افزود: در قالب این طرح کالاهای تولیدی کشور از بازار و مراکز عرضه و فروش و خدماتی  کنترل می شوند.
وی با بیان اینکه طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) به عنوان یکی از طرح های راهبردی سازمان ملی استاندارد و به منظور استاندارد سازی و ارتقاء سلامت و ایمنی جامعه از طریق کنترل کیفیت اقلام موجود دربازار انجام می شود، افزود: این طرح در راستای اطمینان بخشی جامعه از کیفیت کالاهای تولیدی کشور اجراء  می شود.
مدیر کل استاندارد استان با اشاره به اینکه اعتبار اجرای این طرح از محل اعتبارات ملی تامین می شود، ادامه داد: در قالب طرح طاها نمونه هایی از فرآورده های صنایع غذایی، شیمیایی و پتروشیمی، بسته بندی، برق و الکترونیک، مکانیک و فلزشناسی، ساختمانی و معدنی و... که مشمول استاندارد اجباری هستند از سطح بازار خریداری و در آزمایشگاه‌های همکار یا اداره کل، آزمون می‌شوند.
علایی عنوان کرد: در این بازرسی‌ها که با هدف کنترل کیفیت کالاهای دارای نشان استاندارد در سطح بازار انجام می‌شود، کارشناسان این اداره کل و بازرسان شرکت های بازرسی همکار، به واحدهای صنفی مراجعه کرده و در صورت مشاهده کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد، اقدام به توقیف و ردیابی کالای مذکور نموده و در صورت لزوم برخورد قانونی می‌کنند.
علایی در پایان يادآور شد: تمامی فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری تولیدات داخلی مشمول اجرای این طرح هستند.                    

1395/8/8 شنبه
کلیه حقوق این پورتال متعلق به سازمان ملی استاندارد می باشد
.