پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403   10:02:50
آخرين ويرايش سایتآخرين ويرايش سایت
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 09:58:54
امكانات صفحهبيشتر
  • ارسال به دوستان
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :

مدیرکل استاندارد استان  اردبیل در تشریح عملکرد سه ماهه اول این اداره کل خبر داد:

انجام بیش از600  مورد نمونه برداری و آزمون از فرآورده های تولیدی استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اردبیل، هاشم علایی مدیر کل استاندارد استان اردبیل در تشریح عملکرد سه ماهه اول این اداره کل در زمینه نمونه برداری و آزمون از فرآورده های تولیدی استان گفت: در سه ماه اول سال جاری تعداد  610 مورد نمونه برداری و آزمون توسط کارشناسان اداره کل، کارشناسان شرکت های بازرسی و نمونه برداری و آزمایشگاه های تائید صلاحیت شده  بخش خصوصی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه هدف از نمونه برداری و آزمون کالاهای تولیدی، ارزیابی انطباق آنها با ضوابط  و مقررات استانداردهای ملی است، افزود:  در این زمینه میزان تحقق برنامه عملیاتی پیش بینی شده سالجاری، 25درصد بوده است.
علایی یادآور شد: عمده فرآورده هایی که مورد نمونه برداری و آزمون قرار گرفته اند، در زمینه های مواد غذایی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، صنایع سلولزی، مصنوعات طلا، مکانیک و فلزشناسی، خودرو و نیروی محرکه، برق و الکترونیک و مهندسی پزشکی می باشد.
وی یادآور شد: این فرآورده ها در آزمایشگاه های همکار تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران مورد آزمون قرار می گیرند و نتایج آنها در سامانه یکپارچه نظارت بر اجرای استاندارد بارگذاری شده و واحدهای تولیدی نیز می توانند از نتایج نمونه برداری و آزمون فراورده های خود اطلاع حاصل نمایند.
مدیرکل استاندارد استان خاطر نشان کرد: در بازرسی‌ از واحدهای تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، تمدید و یا در صورت عدم رعایت ضوابط فنی استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.
علایی افزود: در صورت عدم انطباق مشخصات محصولات تولیدی با استانداردهای ملی برابر ماده 40قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سازی با واحدهای متخلف برخورد  قانونی می شود.

1395/8/8 شنبه
کلیه حقوق این پورتال متعلق به سازمان ملی استاندارد می باشد
.