جمعه 7 اردیبهشت 1403   21:58:02
آخرين ويرايش سایتآخرين ويرايش سایت
جمعه 7 اردیبهشت 1403 10:38:44
امكانات صفحهبيشتر
  • ارسال به دوستان
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :

مدیر کل استاندارد استان اردبیل عنوان کرد:

بازرسی و آزمون بیش از 3 هزار ترازوی سبک مورد استفاده در مراکز عرضه و فروش

مدیرکل استاندارد استان اردبیل در تشریح عملکرد یکساله این اداره کل در زمینه آزمون ترازوی سبک مورد استفاده در داد و ستد عمومی گفت: بیش از 3 هزار وسیله توزین سبک مورد بازرسی و آزمون دوره ای قرار گرفته است.
هاشم علایی در گفتگو با روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اردبیل با بیان اینکه هدف از بازرسی و آزمون وسایل سنجش، اطمینان از صحت عملکرد آنها در راستای حفظ حقوق مصرف کنندگان و صاحبان اصناف می باشد، گفت: در راستای اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور تصدی گری اداره کل به بخش خصوصی، در سال99 با همکاری آزمایشگاه همکار تائید صلاحیت شده اداره کل، تعداد 3785 وسیله توزین و سنجش واحدهای صنفی استان اردبیل بازرسی و صحت عملکرد آنها بررسی شده است.
علایی ادامه داد:  همزمان با بازرسی و آزمون دوره ای، پلمپ گذاری وسایل سنجش و توزین سبک نیز به تعداد 1000فقره انجام گردیده است.
وی افزود: در این طرح پلمپ گذاری ترازوهای تولید داخل دارای علامت استاندارد معتبر و نیز سایر ترازوهای مورد استفاده در اصناف که در آزمون دوره ای، صحت عملکرد آن ها، تایید شده است انجام می گیرد.
وی گفت: هدف از پلمپ گذاری، شناسایی و علامت گذاری ترازوها، از ترازوهای غیر قانونی می باشد.
مدیرکل استاندارد از شهروندان درخواست کرد: هنگام خرید برای حفظ حقوق و اطمینان از صحت عملکرد وسیله سنجش، به وجود برچسب صحت عملکرد استاندارد نصب شده بر روی ترازوها توسط آزمایشگاه همکار توجه داشته باشند.
                                                                     روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اردبیل
 

1395/8/8 شنبه
کلیه حقوق این پورتال متعلق به سازمان ملی استاندارد می باشد
.