سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403   13:32:18
آخرين ويرايش سایتآخرين ويرايش سایت
سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403 13:29:36
امكانات صفحهبيشتر
  • ارسال به دوستان
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :

مدیرکل استاندارد اردبیل:

انجام بیش از 2 هزار مورد بازرسی طرح طاها در استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اردبیل مدیرکل استاندارد با اعلام این خبر گفت: در قالب طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) به عنوان یکی از طرح های راهبردی سازمان ملی استاندارد که با هدف حفظ سلامت و ایمنی جامعه، ملموس نمودن حضور استاندارد در جامعه و اعتماد سازی و ارتقای کیفیت محصولات و بر اساس برنامه زمانبندی در چندین مرحله از سوی سازمان ملی استاندارد پیش بینی و ابلاغ می شود، در 9 ماهه سالجاری، بیش از 2 هزار و 746 مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالای استان، توسط شرکتهای بازرسی تأیید صلاحیت شده و کارشناسان استاندارد انجام گرفته است.
مهندس علایی افزود: در همین مدت  و در قالب طرح طاها تعداد  41مورد نمونه برداری و آزمون فرآورده ها از مراکز عرضه و فروش کالا در زمینه صنایع غذایی، لبنیات، شوینده ها، رنگ ها و... دراستان اردبیل انجام شده است.
وی گفت: با اعتبار تخصیص ‌یافته از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برای نمونه‌برداری طرح اجرای هماهنگ استاندارد(طاها)، کالاهای مشمول استاندارد اجباری از سطح بازار خریداری و در آزمایشگاه‌های همکار یا آزمایشگاه های اداره کل، آزمون می‌شوند.
مهندس علایی تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که با هدف کنترل کیفیت کالاهای دارای علامت استاندارد در سطح بازار انجام می‌شود، کارشناسان استاندارد به واحدهای صنفی مراجعه کرده و کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد یا فاقد کد ۱۰ رقمی و یا مشکوک به جعل علامت استاندارد را شناسایی، توقیف و جمع آوری می کنند و در صورت لزوم طبق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، برخورد قانونی انجام می شود.
                                                                                         روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اردبیل

1395/8/8 شنبه
کلیه حقوق این پورتال متعلق به سازمان ملی استاندارد می باشد
.