جمعه 10 فروردین 1403   13:04:40
آخرين ويرايش سایتآخرين ويرايش سایت
جمعه 10 فروردین 1403 10:18:53
امكانات صفحهبيشتر
  • ارسال به دوستان
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 

صدور 304 گواهینامه صادراتی و وارداتی در استان اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از صدور 304 گواهینامه اظهارنامه صادراتی و وارداتی در 9 ماهه اول سالجاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد اردبیل هاشم علایی با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد بر کلیه کالا‌های وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی نظارت دارد اظهار داشت: در 9 ماهه سالجاری304 گواهینامه اظهارنامه صادراتی و وارداتی در استان صادر شده است. 
وی گفت:  223فقره از این اظهارنامه ها از نوع انطباق با کالاهای صادراتی و 81 فقره نیز از نوع انطباق با کالاهای وارداتی بوده است.
علایی افزود: بیشترین اقلام صادراتي در سالجاری شامل خرما، كشمش، سنگ های ساختمانی،رویه درب، زغال آخال، ماسه سیلیسی بوده است كه پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره کل و آزمایشگاه های همکار تاییدصلاحیت شده به مقصد كشورهاي روسيه، گرجستان، عراق و جمهوري آذربايجان صادر شده است.
وی در ادامه با اشاره به بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد که در خصوص حمایت از تولید و تسهیل تجارت در حوزه صادرات و واردات می باشد، خاطر نشان کرد: اين بسته حمايتي با تاكيد بر قابليت رديابي و به منظور حصول اطمينان از اصالت، ايمني و سلامت كالا در 18 بند برای واردات و 4 بند برای صادرات تهيه و تنظيم شده است و با بهره گيري از اين بسته ضمن تسريع و تسهيل ورود مواد اوليه، فرآيند ثبت آن ها نيز با تفويض اختيار به ادارات كل استاني زودتر انجام میگيرد.
علایی افزود: در راستاي تسريع و تسهيل در امر صادرات كالا نیز ادارات كل استاندارد استان مي توانند با بهره گیری از این بسته حمایتی نسبت به نمونه برداري و مهار محموله های صادراتی فاقد پروانه استاندارد، قبل از اظهار گمرک اقدام كنند تا پس از اخذ نتيجه آزمون مجوز صادراتي را صادر نمايند.

1395/8/8 شنبه
کلیه حقوق این پورتال متعلق به سازمان ملی استاندارد می باشد
.