جمعه 31 فروردین 1403   05:41:40
آخرين ويرايش سایتآخرين ويرايش سایت
جمعه 31 فروردین 1403 05:12:53
امكانات صفحهبيشتر
  • ارسال به دوستان
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :

مدیرکل استاندارد اردبیل خبر داد:

198 مورد بازرسی و نظارت برچسب انرژی از مراکز عرضه لوازم خانگی



به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اردبیل، هاشم علایی مدیر کل استاندارد استان اردبیل خبر داد: در راستای نظارت بر کنترل نصب و اصالت رتبه های مندرج بر روی برچسب انرژی تعداد 198 مورد بازرسی در 9 ماهه سالجاری از مراکز عرضه لوازم خانگی توسط کارشناسان اداره کل و بازرسان شرکت های خصوصی تایید صلاحیت شده انجام گرفته است.
وی گفت: یکی از الزامات سازمان ملی استاندارد در زمینه تجهیزات انرژی‌بر خانگی از جمله یخچال، کولرآبی، اجاق گاز، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و سایر محصولات نصب برچسب انرژی روی این محصولات است.
وی در ادامه یادآور شد: در جریان این بازرسی ها، تعداد 138مورد مطابقت برچسب انرژی، 10 مورد جعل رتبه انرژی و 50 وسیله خانگی نیز فاقد برچسب انرژی شناسایی شده است.
به گفته این مقام مسئول پس از انجام بازرسی‌ها و تایید تخلف، بر اساس روش اجرایی، ضمن اطلاع رسانی به اداره کل استاندارد استان محل تولید فرآورده، از فروشندگان تعهد جمع آوری نیز گرفته می‌شود.
مدیر کل استاندارد در پایان به مصرف کنندگان لوازم خانگی برقی توصیه کرد: در هنگام خرید حتماً به برچسب انرژی و رده آن توجه ویژه کنند، زیرا کالاهایی با رتبه‌های انرژی پایین، موجب افزایش هزینه های برق مصرفی در سبد خانوار می شود و بر این اساس ضروری است که مصرف‌کنندگان با استفاده از لوازم برقی با رتبه A و B، در هزینه‌های برق مصرفی صرفه‌جویی کنند.
 وی همچنین به مردم توصیه کرد در هنگام خرید محصولات خانگی برقی با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

                                                                                      روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اردبیل

1395/8/8 شنبه
کلیه حقوق این پورتال متعلق به سازمان ملی استاندارد می باشد
.