بيشتر
شنبه 2 بهمن 1395   09:43:57
ساختار اداره کل
خدمات الکترونیکی
آمار و اطلاع رسانی
اين سامانه تا چه حد نيازهاي شما را براورده مي سازد؟
   
کم
ضعيف
متوسط
خوب
عالي


سامانه ثبت شکايات اداره کل استاندارد اردبيل با شماره 1517

*****************استانداردها جهان را براي همگان دست يافتني مي سازند ****************

بازدید مدیرکل استاندارد استان اردبیل از کارخانه لبنیات مغان
هاشم علایی مدیرکل استاندارد اردبیل در بازدید خود از کارخانه لبنیات مغان اظهار داشت: این کارخانه یکی از مهمترین واحد‌های صنعتی در ارتباط با تولیدات دامپروری در استان می باشد.


بازدید مدیرکل استاندارد اردبیل از کارخانه قند مغان
مدیرکل استاندارد اردبیل به همراه تعدادی از کارشناسان این اداره کل از کارخانه قند مغان بازدید کردند.


مدیرکل استاندارد اردبیل:در راستای اجرای طرح طاها قرارداد بازرسی با شرکت ژرفا لیان منعقد شد
در راستای اجرای طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) که یکی از طرح های راهبردی در سازمان ملی استاندارد است و به منظور استاندارد سازی، ارتقاء سلامت و ایمنی جامعه از طریق کنترل کیفیت اقلام موجود دربازار، صورت می گیرد، این اداره کل، قرارداد بازرسی با شرکت ژرفا لیان، تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران منعقد کرد.


توسط اداره کل استاندارد استان اردبیل صورت گرفت:اعطای گواهینامه تایید صلاحیت، به شرکت شایان دقت سهند
شرکت شایان دقت سهند، با دامنه فعالیت آزمون و کنترل وسایل سنجش وتوزین سبک، باسکول های ثابت همکف و نازل های عرضه سوخت، گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار را از اداره کل استاندارد استان اردبیل دریافت کرد.


نخستین آزمایشگاه همکار کالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری در اردبیل تایید صلاحیت شد
آزمایشگاه همکار استاندارد کالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری برای اولین بار در استان اردبیل تایید صلاحیت شد.


بازدید مدیرکل استاندارد استان اردبیل از کارخانه لبنیات مغان
بازدید مدیرکل استاندارد اردبیل از کارخانه قند مغان
در راستای اجرای طرح طاها قرارداد بازرسی با شرکت ژرفا لیان منعقد شد
اعطای گواهینامه تایید صلاحیت، به شرکت شایان دقت سهند
نخستین آزمایشگاه  همکار کالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری در اردبیل تایید صلاحیت شد
بازدید معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین استان از اداره کل استاندارد اردبیل
دوره آموزشی اصول نمونه برداری و بازرسی در اداره کل استاندارد اردبیل برگزار شد
دوره آموزشی سیستم مدیریت یکپارچه IMS در اداره کل استاندارد اردبیل برگزار شد
دیدار مدیرکل استاندارد با رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل
حضور اداره کل استاندارد در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری و فن بازار استان اردبیل
اداره کل استاندارد استان اردبیل موفق به کسب رتبه تقدیر ویژه در ترویج و توسعه فرهنگ نماز شد
دوره آموزشی آشنایی با نحوه تدوین استاندارد های بین المللی در اردبیل برگزار شد
بازدید مدیر کل استاندارد استان اردبیل از صنایع غذایی تامای
لزوم  استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در پروژه های عمرانی و ساخت و سازها
درباره استفاده از  بخاری های غیر استاندارد هشدار داد
طرح پرسش گری استاندارد در استان اردبیل انجام شد
تفاهم نامه اداره کل استاندارد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل امضا شد
دومین  دفتر استاندارد سازی  در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل افتتاح شد
مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در اردبیل برگزار شد.
افزایش سطح کیفی تولیدات صادراتی از اهداف اقتصاد مقاومتی می باشد.
بيشتر
فراخوان طرحهای پژوهشی
طرح های پژوهشی
مورد نیازجهت اجرای موفق طرح ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان
دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار به نیروی متخصص
الف.آموزش های فنی و حرفهای و آموزش عالی
1.      تبیین اهمیت  تدوین نقشه راه آموزش های فنی و حرفه ای در راستای استراتژی های توسعه ای
2.      تبیین اهمیت تدوین نقشه راه آموزش های عالی کشور در راستای استراتژی های توسعه ای
3.      بررسی و شناسایی ظرفیت های مراکز آموزش فنی و حرفه ای در ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان
4.      آینده پژوهی آموزش های فنی و حرفه ای و آموزش عالی کشور در افق 20 ساله آتی
5.      شناسایی روندها و چالشهای پیش روی آموزش های فنی و حرفه ای در دو دهه آینده
6.      شناسایی روندها و چالشهای پیش روی آموزش های عالی در دو دهه آینده
7.      آسیب شناسی نظام آموزش های فنی و حرفه ای و آموزش عالی در پاسخگویی به نیاز بازار کار
8.      آسییب شناسی آموزش های مهارتی دانشجویان مراکز ASD برای دستیابی به فرصت های شغلی
9.   تبیین نقش آموزش های فنی و حرفه ای بر دستیابی به فرصت های شغلی کارجویان تحصیکرده با فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلی دیپلم و پایینتر
10. تاثیر آموزش های فنی و حرفه ای بر دستیابی فرصت های شغلی دانش آموختگان دانشگاهی
11. آسیب شناسی و پیامدسنجی اجرای طرح کارورزی در سال های 1387 تا 1389بر اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی
12.پیامد سنجی اجرای طرح یا دوره های کارآموزی به شیوه نوین(دانشگاه صنعتی سهند تبریز و اداره کل آموزش فنی و         حرفه ای تبریز)
13.مقایسه فرآیند مدیریت آموزشی (از نیاز سنجی آموزشی تا رهگیری وضعیت اشتغال دانش آموختگان) در دانشگاه های دولتی، آزاد، غیرانتفاعی، علمی کاربردی و پیام نور در جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها در تربیت نیروی متخصص بازار کار کشور.
14. مقایسه میزان تاثیر گذاری آموزش های دانشگاهی و فنی و حرفه ای درارتقاءسطح بهداشتی، ایمنی و سلامتی نیروی کار.
15.آسیب شناسی زیر ساخت های سخت افزاری، نرم افزاری، نیروی انسانی و سازمان افزاری مراکز آموزش فنی و حرفه ای به تفکیک 65 گروه آموزشی
16. ارزیابی اجرای طرح اعتبار سنجی مراکز آموزشی دولتی و آموزشگاه های آزاد بر بهبود کیفیت آموزش های فنی و حرفه ای
17. بررسی نقش آموزش های فنی و حرفه ای بر تشکیل و ارتقاء مهارت شاغلین و بهره وری بنگاه های اقتصادی
18. ارائه مدل مدیریت استراتژیک آموزش های فنی و حرفه ای
19. نقش آموزش های فنی و حرفه ای و آموزش عالی در کاهش آسیب های اجتماعی
20. نقش آموزش های فنی و حرفه ای و آموزش عالی در توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه
21. بررسی و مطالعه نقش و تاثیر موسسه علمی ـ کاربردی مهارت بر آموزش های فنی و حرفه ای
22. نقش آموزش های فنی و حرفه ای و آموزش های عالی در تربیت نیروی متخصص کشور
23. نقش آموزش های فنی و حرفه ای و آموزش های عالی در کسب جایگاه برتر کشور در لبه دانش و تکنولوژی
24. شناسایی سازو کارهای بهره برداری از ظرفیت استادکاران مهارتی در تضمین کیفیت آموزش های فنی و حرفه ای
25.مطالعه و آسیب شناسی زیر نظام ها و فرآیندهای آموزشی نظام آموزش فنی و حرفه ای و آموزش عالی جهت پاسخگویی به نیروی متخصص مورد نیاز بازار کار کشور
26.آسیب شناسی و مطالعه نظام برنامه ریزی آموزشی و درسی آموزش عالی و آموزش های فنی و حرفه ای در پاسخگویی به تامین نیروی ماهر متخصص بازار کار کشور با رویکرد آینده نگری
27. مطالعه و آسیب شناسی نظام مدیریت در هر نظام آموزش عالی و آموزش فنی و حرفه ای
ب. آسیب شناسی قوانین، مقررات، سیاست ها و برنامه ها
28. آسیب شناسی قوانین و مصوبات بخش های اقتصادی در جذب نیروی تحصیلکرده به سمت بنگاه های اقتصادی
29. آسیب شناسی قوانین و مصوبات جهت تبیین ارتباطات دولت- دانشگاه صنعت
30. آسیب شناسی قوانین و مقررات مالیاتی و بیمه ای در ارتقاء مستمر بهره وری نیروی انسانی و بنگاههای اقتصادی
31.    بررسی و مطالعه قوانین و مصوبات تاثیرگذار بر ناکارآمدی نظام آموزش عالی بر تربیت نیروی متخصص مورد نیاز بازار کار کشور
32.بررسی و مطالعه موانع قوانین حمایتی نیروی کار(قانون کار و تامین اجتماعی) بر جذب تحصیلکردگان در بخش های اقتصادی
33. مطالعه و بررسی سیاست ها و قوانین مرتبط با آموزش های فنی و حرفه ای کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه
34. سیاست های گسترش آموزش فنی و حرفه ای در سال های اخیر
35. توسعه سیاست گذاری در آموزش های فنی و حرفه ای با استفاده از آینده نگاری و آینده پژوهی
36. سازوکار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین جهت تامین منابع مالی جهت توسعه آموزش های فنی و حرفه ای
ج. بازار کار واشتغال
37. بررسی و مطالعه تطبیقی نظام جامع اطلاعات بازار کار در کشورهای توسعه یافته(حداقل 5 کشور)
38. بررسی و مطالعه تطبیقی نظام جامع اطلاعات بازار کار در کشورهای در حال توسعه(حداقل 3 کشور)
39. آسیب شناسی عدم توجه به نیازهای بازارکار ملی و منطقه ای در پذیرش دانشجویان
40.شناسایی موانع نهادینه سازی ارتباطات دانشگاهها- مراکز آموزش فنی و حرفه ای و بنگاههای اقتصادی در اشتغال دانش آموختگان
41.نقش آموزش های فنی و حرفه ای در تحقق سیاست های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری(اقتصاد مقاومتی، اشتغال، انرژی، آب و ...)
42. ریشه یابی علل تعویق ورود جمعیت در سن کار(10-64) فعال و غیر فعال به بازار کار در دو دهه اخیر
43. بررسی و مطالعه سرفصل های درسی رشته های دانشگاهی فنی و مهندسی، علوم پایه انسانی، هنر و علوم پزشکی با نیاز
بازارکار ملی و بین المللی
44. ارائه الگوی نیازسنجی بخش های اقتصادی به نیروی تحصیلکرده ماهر
45.بررسی آزمون های استخدامی بین المللی و بومی کردن آزمون ها(هوش، مهارت، استعداد فنی و اداری، شخصیت، خلاقیت و قضاوت، سرپرستی و مدیریت و علاقه) جهت بهره برداری در ارتقائ کیفیت آموزش های فنی و حرفه ای
46.شناسائی فرصت های اشتغال و حضور موثر ایران در بازارکار بین المللی به ویژه فناوری های بندهای الف، ب، ج نقشه جامع علمی کشور
47. کار شایسته، آموزش های فنی و حرفه ای، اشتغال پایدار.
48. آینده نگاری و آینده پژوهی اشتغال و آموزش های فنی و حرفه ای
49. نظام طبقه بندی مشاغل.
50. شبکه های اطلاعات شغلی.
51. چارچوب صلاحیت آموزش های شغلی.
52. چارچوب صلاحیت حرفه ای.
53. نظام ملی صلاحیت حرفه ای.
د. نقش دانشگاه ها
54.شناسایی مکانیزم های مورد نیاز جهت نقش آفرینی موثرتر دانشگاه ها در تربیت نیروی انسانی تحصیلکرده و
 ماهر مورد نیاز بازار کار کشور
55. ارائه الگوی اثر بخش ارتباطات دولت- دانشگاه- صنعت برای تربیت دانشجویان اشتغال پذیر وکار آفرین
56. آسیب شناسی رسالت و ماموریتهای دانشگاهها در بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فناوری و اشتغال
57. مقایسه تحقق رسالتها و ماموریتهای دانشگاههای دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، علمی و کاربردی و پیام نور
ه. وضعیت دانشجویان و دانش آموختگان
58. مقایسه و علل آسیب های اجتماعی بین دانش آموختگان نظام آموزش عالی وفارغ التحصیلان سایر نظام های آموزشی کشور
59. آسیب شناسی عوامل تاثیر گذار بر اشتغال دانش آموختگان از ابعاد فردی دانشگاهی و اجتماعی و فرهنگی،اقتصادی و اداری
60. مطالعه و بررسی تطبیقی نقش اشتغال و بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی در امنیت ملی و منطقه ای
61. مطالعه و بررسی سیاستهای پولی و مالی کشور بر اشتغال در بنگاههای اقتصادی و جذب دانش آموختگان دانشگاهی
62. بررسی دلایل و عوامل پایین بودن سهم نیروی انسانی تحصیل کرده در بخش های اقتصادی غیردولتی
63.شناسایی سازو کار جلب همکاری شرکت های بین المللی در حوزه فناوری های اولویت دار کشور در جذب و به کارگیری دانش آموختگان مهارت آموخته
64. مطالعه و بررسی پیامدهای بیکاری و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی بر انسجام نظام اجتماعی
65. مطالعه و بررسی پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، و فرهنگی بیکاری و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی
66.بررسی و مقایسه سطح حقوق و دستمزد واقعی و اسمی دانش آموختگان دانشگاهی در بخش های دولتی و غیر دولتی
 در 5 دهه اخیر
67.مقایسه وضعیت اشتغال دانش آموختگان رشته های پرمخاطب دانشگاهی(کامپیوتر، مدیریت، علوم تربیتی، مهندسی مکانیک، شیمی، فیزیک، مشاوره و..) در ایران و کشورهای توسعه یافته یا درحال توسعه(کره جنوبی، ترکیه، برزیل و ...)
و. مطالعات تطبیقی  و بین المللی
68.    مطالعه تطبیقی تجارب و طرح های کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه در هدایت دانشجویان و دانش آموختگان به بازار کار
69. مطالعه تطبیقی سیاستهای اشتغال کشورهای توسعه یافته جهت بهره برداری از فرصت پنجره جمعیتی برای نیل به توسعه پایدار
70.مطالعه تطبیقی سازو کارهای استفاده از ظرفیت های متقابل دانشگاه ها، مراکز آموزش فنی و حرفه ای، و بنگاه های اقتصادی دانش بنیان کشورهای توسعه یافته، در حال توسعه با ایران در اشتغال دانش آموختگان
71.مطالعه تطبیقی عوامل و دلایل نرخ فزاینده بیکاری و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی در ابران و 10کشورهای با قدرت اقتصادی برتر.
72. مطالعه تحلیل بانک های اطلاعات شغل بین المللی و راهکارهای استفاده
73.مطالعه تطبیقی ذی نفعان تاثیرگذار در سطح ملی و بین المللی بر ظرفیتهای شغلی و توانمندی های فناورانه بخشهای اقتصادی(65 گروه آموزشی سازمان)
74. مطالعه تطبیقی نظام ملی صلاحیت حرفه ای ملی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه و نقش بر اشتغال
75.بررسی و مطالعه الگوها و طرح های مشابه طرح ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار به نیروی متخصص در کشورهای جهان
76. مطالعه و بررسی استفاده از ظرفیتهای سازمان های بین المللی غیردولتی در اشتغال تحصیل کردگان کشور
77.بررسی الگوهای بین المللی به منظور ارائه الگویی جهت انطباق استانداردهای آموزشی شغل و شایستگی با سر فصل های درسی رشته های تحصیلی
78. شناسائی مراجع بین المللی صدور گواهینامه صلاحیت حرفه ای به تفکیک هر یک از 65 گروه آموزشی(65 عنوان)
79.مقایسه تطبیقی سرمایه، فکر، انسانی، سیاسی، روانشناختی، اجتماعی و فرهنگی متولیان نظام آموزشی رسمی و غیررسمی کشور(سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و ...)  
ز.  نقش بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و...
80. مطالعه و بررسی ظرفیت های شغلی و توانمندی های فناورانه بخشهای اقتصادی(65 گروه آموزشی سازمان)
81.  بررسی و مقایسه استراتژی های توسعه بخش های مختلف اقتصادی ایران با 10 قدرت برتر اقتصادی جهان(40 عنوان)
82.بررسی و مقایسه استراتژی های توسعه بخش های مختلف اقتصادی ایران با کشورهای در حال توسعه دارای نظام اقتصادی کارا و نوآور
83. بررسی و مطالعه سیاستهای خارجی کشور بر اشتغال دانش آموختگان در بخش های اقتصادی
84.مطالعه و بررسی راهکارهای عملیاتی برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و اشتغال و علم و فناوری ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در نظام آموزش رسمی و غیر رسمی کشور
85.آسیب شناسی برنامه ریزی های آموزشی و اقتصادی کشور بر اساس گزارشهای آماری منتشره (مرکز آمار ایران، بانک مرکزی، موسسات پژوهشی و برنامه ریزی دستگاههای اجرایی)
86.بررسی سازگاری و انطباق سیاست های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مدیریت نظام اداری و حقوقی کشور در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار
ح.  پیامدهای طرح ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانش جویان و دانش آموختگان دانشگاهی با هدف تامین نیازهای بازارکار به متخصصین
87. پیامد سنجی اجرای طرح ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز
88.  بازار کار کشور به نیروی متخصص بر بهره وری بنگاه های اقتصادی
89.پیامد سنجی اجرای طرح ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار کشور به نیروی متخصص بر توسعه و رشد شرکت های دانش بنیان
90.پیامد سنجی اجرای طرح ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار کشور به نیروی متخصص برارتقاء جایگاه ایران در مدل های ارزیابی ارائه شده از سوی سازمان های بین المللی
91.بررسی و مطالعه ظرفیت های قابل بهره وری از عضویت ایران در سازمان های بین المللی در اجرای موفق طرح ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار کشور به نیروی متخصص
92.پیامد سنجی اجرای الگوی شایستگی طرح شاداب"ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار کشور به نیروی متخصص"(مهارت های نرم، مهارت های محیط کار، صنعت عام و خاص، مدیریت، ایمنی، بهداشت و سهام بر نیل به توسعه پایدار)
93.پیامد سنجی اجرای طرح ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار به نیروی متخصص بر بهره وری نظام آموزشی کشور
94.بررسی و مطالعه نقش دستگاه های اجرایی در اجرای موفق طرح ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان با رویکرد رفع نیاز بازار کار کشور به نیروی متخصص
95.بررسی و مطالعه نقش مجلس شورای اسلامی در اجرای موفق طرح ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان با رویکرد رفع نیاز بازار کار کشور به نیروی متخصص
96.بررسی و مطالعه نقش شورای عالی کشور از جمله(انقلاب فرهنگی، اقتصادی، عالی اشتغال، روابط کار و ...)در اجرای موفق طرح ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان با رویکرد رفع نیاز بازار کار کشور به نیروی متخصص
97.مطالعه و بررسی ظرفیت های بهره برداری از کارگران نمونه ،کارآفرینان، صنعتگران و کشاورزان نمونه در اجرای موفق طرح ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان با رویکرد رفع نیاز بازار کار کشور به نیروی متخصص
98.مطالعه و بررسی عوامل و زیرساختهای سخت افزاری، نرم افزاری، سازمان و نیروی انسانی مورد نیاز اجرای موفق طرح شاداب(ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار کشور به نیروی متخصص) در سطح ملی و استانی مورد نیاز جهت اجرای موفق طرح ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار به نیروی متخصص
99.شناسایی مکانیزم های مورد نیاز بهره برداری از حضور موثر ایران در سازمان های بین المللی جهت اجرایی شدن طرح ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار به نیروی متخصص
100.           مطالعه و بررسی عوامل موثر بر موفقیت مشارکت واحد های کارورزی و توسعه مهارت،کارآموزی و توسعه مهارت، و ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان در دانشگاه ها در هدایت دانشجویان و دانش آموختگان به سمت بازار کار
101.           مطالعه و بررسی الگوهای نیازسنجی مهارتی و شغلی مورد نیاز اجرای طرح ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار به نیروی متخصص
ی. سایر موارد
102.            مطالعه و بررسی سازو کارهای مورد نیاز جهت اجرایی شدن قانون الزام به فراگیری آموزش فنی وحرفه ای جهت اشتغال به کار
103.                       بررسی و مطالعه سازو کارهای مورد نیاز جهت طراحی و استقرار نظام صلاحیت حرفه ای
104.   آسیب شناسی طرح های مهارت آموزی دانشجویان و دانش آموزان از جمله طرح های کاد، کاج، کارآموزی کاروزی، استاد شاگردی نوین، مراکز ASD ، طرح هجرت، 18 ماهه ایران و آلمان.
105.      طراحی الگوی ارزشیابی ویژه ارزشیابی دانشجویان دانشگاه ها.
106.   شناسایی مکانیزم های حمایتی جهت بهره برداری از ظرفیت حمایتی ایرانیان خارج از کشور در اجرای موفق طرح ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار به نیروی متخصص در کشورهای جهان
107.      بررسی و مطالعه ضرورت ایجاد مرکز ملی انتقال تکنولوژی در افزایش ظرفیت رقابت پذیری ملی
108.تبیین ساختار و تشکیلات مرکز ملی انتقال تکنولوژی به منظور حمایت از توسعه فناوری و تربیت نیروی  انسانی ماهر
109.   مطالعه ساز وکارهای استفاده از ظرفیت های متقابل دانشگاه ها، مراکزآموزش فنی و حرفه ای و بنگاه های اقتصادی در اشتغال دانش آموختگان
110.سازوکارهای بهره برداری از ذی نفعان و ذی نفوذان حرفه ای و صنفی(دولتی و غیردولتی) در اشتغال جویندگان کار تحصیل کرده
111.            بررسی و مطالعه سازوکارهای مورد نیاز جهت بهره برداری از ظرفیت اساتید، مربیان، و خبرگان بخش های اقتصادی در اشتغال دانش آموختگان
112.بررسی و مطالعه بهره وری سازمان های نظام صنفی حرفه ای در اشتغال جامعه تحت پوشش
113.      نقش فرآیند انتصاب روسای دانشگاه ها بر تحقق رسالت و ماموریت تربیت نیروی متخصص مورد نیاز بازار کار دانشگاه ها
114.مطالعه و بررسی سازوکارهای بهره برداری استفاده از ظرفیت های سازمان های نظام صنفی در اجرای طرح ارتقاء            شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار به نیروی متخصص
115.آسیب شناسی مکانیزهای همکاری و مشارکت مراکز آموزش فنی و حرفه ای، دانشگاه ها، مراکز کاریابی، دفاتر ارتباط با صنعت، جامعه و دانشگاه ها، مراکز کارآفرینی و بنگاه های اقتصادی.
116.   نقش آموزش های فنی و حرفه ای در ارتقاء هوش هیجانی، هوش اخلاقی، هوش فرهنگی، هوش مصنوعی، هوش           محدوده ای و حرکتی
117.آموزش های فنی و حرفه ای و سبک زندگی.
118.ساز و کارهای استفاده از ظرفیت سازمان های بین المللی در ارتقاءکیفیت آموزش های فنی و حرفه ای
119.ساز و کارهای استفاده از ظرفیت های بین المللی بخض خصوصی در ارتقائ کیفیت آموزش های فنی و حرفه ای
120.                        شناسایی سازوکارها و راهکارهای افزایش ضریب بهره برداری از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه ای
121.شناسایی ساز و کارهای سیاست گذاری، هماهنگی، مدیریت و تصمیم گیری در آموزش های فنی و حرفه ای در کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه
122.بررسی و مطالعه نظام پایش، نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش های فنی و حرفه ای در کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه
123.      مشاغل خانگی، آموزش های فنی و حرفه ای، فرصت ها و ظرفیت های پیش رو
124.شناسایی و استخراج ظرفیت های مشاغل خانگی در اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی و دانشجویان
125.نقش بیمه بیکاری در توسعه و ارتقاء آموزش های فنی و حرفه ای
126.نقش آموزش های فنی و حرفه ای در ارتقاء فرهنگ و مدیریت مصرف آب و انرژی کشور
127.شناسایی سازوکار ها و راهکارهای بهره برداری از ظرفیت های سازمان ها و شرکت های بین المللی در تضمین کیفیت نظام آموزش فنی و حرفه ای کشور
128.شناسایی سازو کارهای تحقق دیپلماسی مهارت و بهره برداری از ظرفیت های آن جهت حضور موثر در عرصه جهانی
129.ضرورت طراحی نظام دیده بانی در نظام آموزش های فنی و حرفه ای و نظام آموزش عالی
130.نقش آموزش های فنی و حرفه ای در ارتقائ توانمندی های فناورانه بنگاه های اقتصادی در صنعت
گزارش تصویری

رويدادها
روش اجرايي انتخاب واحدهاي نمونه